SUKUSEURAMME 20- VUOTIAS

Lallukan Sukuseura ry 20 vuotta Karjalatalolla 6.6.2009

Kuvannut Jari Lallukka

Lallukan Sukuseura ry vietti Helsingissä 20-vuotisjuhlaansa

Lallukan Sukuseura ry vietti 6. kesäkuuta 2009 Helsingissä Karjala-talolla perustamisensa 20-vuotispäivää. Ilokseen hallitus sai todeta, että joukkoon oli tullut ensi kertaa todella paljon nuoria. Eräs heistä vieläpä kertoi, että nyt, kun tänne on tultu, täällä pysytään.

Juhla aloitettiin perinteikkäästi Karjalaisten Laululla. Se viritti jo heti alkuunsa syvän yhteishengen ja toi karjalaiset juuret mieliimme. Tiesimme ja tunsimme, mikä on vanhempiemme osa ja merkitys meille. Evakkoaika tulvahti mieliimme. Muistimme karjalaisten sitkeän työn maamme vapautumisessa.

Tilaisuutta isännöi jouhevaan tapaansa Martti Similä, joka toivotti sukuseuran jäsenet tervetulleiksi juhlaan, joka aloitettaisiin mahtavalla karjalaisella lounaalla. Tämän jälkeen puheenjohtaja Leo Lallukka toivotti kaikki omasta puolestaan sydämellisesti tervetulleiksi.

Sukumme omat taiteilijat esittivät loistavia musiikkiesityksiä. Sekä viulisti että oopperalaulaja todistivat sukumme nuorisossa kehittyvän taiteilijasielun.

Karjalan Liitto oli myöntänyt seuramme hallituksen jäsenille tällä kertaa kolme hopeista ja kaksi pronssista ansiomerkkiä. Hopeiset ansiomerkit ojennettiin puheenjohtajallemme Leo Lallukalle, rahastonhoitaja Kalevi Lallukalle sekä sihteeri Sinikka Lallukalle. Pronssiset ansiomerkit saivat hallituksen jäsenet Liisa Lallukka ja Raija Lallukka-Kinnunen.

Saimme kuulla Pentti Similän upealla tavalla kuvitetun ja samalla ansiokkaan ensityksen sukuseuramme 20-vuotistaipaleesta. Loistava huumori hänen esityksessään teki historiikista todella miellyttävän kuunnella. Lisäksi saimme kuulla asiantuntijan kertomana, milloin ja miten Räisälä ja Karjala olivat ensi kertaa esiintyneet maailmankartalla.

Puheenjohtaja Leo Lallukan lausuttua kiitoksensa ja toivotettua kaikille hyvää kotimatkaa olikin jäljellä jäähyväisten aika. Haikealta tuntui erota siitä hengestä ja atmosfääristä, kun jälleen olin löytänyt uusia pikkuserkkuja, ei vain matrikkelissa vaan ihan livenä.

Ilahtuneina enenevästä nuorison aktivoitumisesta voimme vain todeta karjalaisuuden olevan myöskin voimavara, mikä on ollut yksi Karjalan Liitonkin pääajatuksista.

Raija Lallukka